جرمگیری و رسوب زدایی لباسشویی در منزل

جرمگیری و رسوب زدایی ماشین لباسشویی در منزل

فهرست آنچه خواهید خواند

جرم گیری و رسوب زدایی ماشین لباسشویی یکی از اقدامات بسیار مهمی است که به عملکرد بهتر دستگاه و جلوگیری از خرابی آن و همچنین افزایش چشمگیر طول عمر آن کمک خواهد کرد. به همین دلیل لازم است در این مورد اطلاعات دقیقی داشته باشید.

در این مقاله از تعمیرخونه به بررسی انواع روش های جرمگیری کردن لباسشویی همچنین مواد لازم برای انجام این کار (پودر، قرص، سرکه، جوش شیرین و…) می‌پردازیم.

 در صورتی که سوالی در مورد نحوه جرمگیری کردن لباسشویی یا به طور کلی در مورد تمامی مشکلات و آموزش های مد نظر خود داشته باشید می‌توانید در بخش پرسش و پاسخ آن را مطرح کنید تا در کوتاه ترین زمان توسط کارشناسانمان به آن پاسخ دهیم

تعمیرات ماشین لباسشویی سامسونگ در قم


سوالات متداول در مورد جرمگیری لباسشویی

چرا لباسشویی نیاز به جرمگیری دارد؟

1 پاک شدن رسوب ها

2 رفع بوی بد لباسشویی

3 مسائل بهداشتی 

4 شستشوی تمیز تر لباسش ها

بعد از چه مدت لازم است لباسشویی را جرمگیری کنیم؟

هر 50 تا 60 بار شستشو بسته به میزان کثیفی لباس ها

مواد لازم برای جرمگیری لاسشویی چیست؟

1 جوش شیرین وسرکه

2 قرص جرمگیر

3 پودر جرمگیر

کدام یک از مواد بالا بهتر است؟

هیچ تفاوتی وجود ندارد . هر کدام که در دسترس تر باشد

آیا پودر جرمگیر برندهای دیگر را میتوان برای دیگر برندها استفاده کرد؟

فرقی نمی‌کند تمام مواد تشکیل دهنده آنها یکسان می‌باشد


چرا باید لباسشویی را جرمگیری کنیم؟

دلایلی که باید لباسشویی را جرمگیری کنیم

عکسی که مشاهده می‌کنید دلیل و اهمیت این کار را به طور واضح به شما نشان می‌دهد 

این کار یکی از اصلی ترین کارها در جهت حفظ و نگهداری از لباسشویی می‌باشد به طوری که در طول عمر دستگاه شما تاثیر چشمگیری خواهد داشت.

با گذشت زمان و استفاده طولانی مدت از لباسشویی رسوب ها و مواد آهکی که در آب وجود دارد در قسمت های مختلف لباسشویی جمع می‌شود و این امر باعث بوجود آمدن مشکلات بسیاری در لباسشویی ها می‌شود که در ادامه به آنها اشاره خواهیم کرد


1. خرابی سپری یا شفت دیگ لباسشویی

خرابی سپری یا شفت لباسشویی بدلیل رسوب و جرم داخل دیگ آن

این قطعه از نظر جنس و آلیاژ استفاده شده در آن با بقیه قطعات دیگ لباسشویی متفاوت است جنس این قطعه از آلومینیوم است این قطعه در مجاورت طولانی با آب دچار پوسیدگی می‌شود و این یک امر کاملا طبیعی است اما زمانی که رسوب مواد شوینده یا گل و لای لباسها دورآن جمع شود دچار پوسیدگی زودتر از موعد می‌شود از این رو این یکی از مواردی است که باید بخاطر آن لباسشویی به طور مرتب رسوب زدایی و جرمگیری شود


2. خراب شدن پمپ تخلیه لباسشویی

خراب شدن پمپ تخلیه لباسشویی بدلیل داشتن رسوب و جرم درون لباسشویی

با کنده شدن این رسوبات و راه یافتن آنها به سمت پمپ تخلیه لباسشویی و گیر کردن آنها لا به لای پره های پمپ تخلیه دچار خراب شدن و سوختن پمپ تخلیه خواهد شد.


3. ایجاد بوی نامطبوع

ایجاد بوی بد و نا مطبوع به دلیل جرم و رسوب داخل لباسشویی

ایجاد رسوب و جمع شدن گل و لای در اطراف قسمت های متفاوت لباسشویی باعث بوجود آمدن بوی نا مطبوع و به طبع بد بو شدن لباسها خواهد شد همچنین این رسوبات و گل های ایجاد شده درون درام یا دیگ لباسشویی منبع باکتری ها و قارچ هایی هستند که برای پوست انسان خطرناک می‌باشند به همین دلیل لازم و ضروری است تا به طور منظم لباسشویی خود را جرمگیری و رسوب زدایی کنید.


هر چند وقت یکبار لباسشویی نیاز به جرمگیری دارد؟

به طور کلی نمی‌توان مدت خاصی را مشخص کرد چرا که میزان استفاده از این دستگاه بسته به تعداد خانواده ها متفاوت است اما شما می‌تواند به طور متوسط بین هر 50 تا 60 بار شستشو اقدام به جرمگیری کردن لباسشویی خود نمائید


مواد لازم برای جرمگیری لباسشویی

شما می‌توانید از ترکیب سرکه و جوش شیرین یا از پودر ها و قرص هایی که در بازار با برندهای مختلف برای این کار به فروش می‌رسند استفاده کنید

به طور کلی تفاوتی وجود ندارد که از کدام برند پودر یا قرص استفاده کنید یا اینکه از کدام مسیر این کار را انجام دهید، چیزی که اهمیت دارد انجام دادن این کار است؛ هر روشی که برای شما در دسترس تر باشد بهترین روش است!


روش های جرمگیری کردن لباسشویی

پودر قرص یا جوش شیرین و سرکه را درون مخزن جا پودری لباسشویی بریزید و لباسشویی را روی برنامه کتان با دمای 95 درجه سانتی گراد قرا دهید و اجازه دهید به صورت کامل برنامه اجرا شود

در بعضی از مدل های لباسشویی ها برنامه مخصوص جهت جرمگیری وجود دارد که می‌توانید به جای اینکه روی برنامه شسشتشو کتان با 95 درجه سانتیگراد بگذارید، روی آن قرار دهید از لحاظ کارکرد هر دو یک کار را انجام می‌دهند.


پیشنهاد ما برای جرمگیری کردن لباسشویی

ترکیب پیشنهادی ما برای جرمگیری لباسشویی:

100 گرم جوش شیرین + 1 لیتر وایتکس + 1 قاشق غذا خوری نمک + 1 قاشق غذاخوری مواد شوینده 

ابتدا لباسشویی را روشن نمایید و در برنامه جرمگیر یا برنامه هایی که در بالا ذکر شده قرار دهید 

پس از گشت 10 دقیقه از زمان شستشو موادی را که در بالا ذکر کردیم را با آب درون یک کاسه مخلوط کنید و درون محفظه جا پودری بریزید  و صبر کنید تا برنامه به پایان برسد 

این راه طی سالها تجربه بدست آمده و به عقیده ما کم ضرر ترین راه برای لبسشویی و اجزای فلزی داخل لباسشویی می‌باشد.چرا که پودر ها و قرص های جرمگیر لباسشویی موادی با خاصیت خورندگی فلزات می‌باشند و به همین دلیل نمی‌توان بصورت مدام و کمتر از هر 50 بار کار با لباسشویی از آنها استفاده کرد. اما این ترکیب ضرری برای لباسشویی نداشته و می‌توانید به طور مدام از آن استفاده کنید اما لازم نیست پس هر بار شستشو این کار را انجام دهید. به ازای هر 50 بار شستشو یک بار کفایت می‌کند.


نحوه جرمگیری کردن محفظه مواد شوینده لباسشویی

نحوه رسوی گیری و جرمگیری محفظه جای مایع لباسشویی

ابتدا محفظه را از جای خود خارج کرده و آن را با برس یا مسواک به همراه مواد ذکر شده بشویید در صورتی که این کار باعث از بین رفتن رسوب ها نشد آن را به مدت 12 ساعت درون مایع مَن قرار دهید و اگر باز هم تمیز نشده بود یک بار دیگر هم این کار را تکرار کنید و بعد از آن درب را آب بکشید و در جای خود قرار دهید.


نحوه جرمگیری کردن لاستیک دور درب لباسشویی

نحوه جرمگیری و رسوب زدایی لاستیک دور درب لباسشویی

مقداری سرکه سفید را روی لاستیک و در محلی که رسوب گرفته است بریزید سپس مقداری جوش شیرین رو آن بریزید و یکساعت صبر کنید سپس آن را با یک دستمال نخی پاک کنید تا چهار مرتبه می‌توانید این مراحل را تکرار کنید تا لاستیک لباسشویی شما کاملا تمیز شود. در صورتی که بعد از 4 بار تکرار این کار لاستیک لباسشوییتان تمیز نشد، لازم است آن را تعویض کنی یا به همان شکل از آن استفاده کنید.


راه های جلوگیری از بوجود آمدن رسوب در لباسشویی:

  1. پس از شستشو درب ماشین لباسشویی را به مدت 8 ساعت باز بگذارید تا نَم آن خارج شود 
  2. پس از خارج کردن لباس ها لاستیک را با پارچه نخی خشک کنید 
  3. لباس ها را پس از اتمام کار لباسشویی از آن خارج کنید
  4. و در آخر استفاده مداوم از مواد جرمگیر لباسشویی ( هر 50 شستشو 1 بار)

سوالات، نظرات، پیشنهادات و انتقادهای خود را از طریق ثبت دیدگاهتان با ما به اشتراک بگذارید. کارشناسان ما در کوتاه ترین پاسخ سوالات شما را خواهند داد.

4.2/5 - (4 امتیاز)
نظر مشتریان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *